Rekrutacja do Projektu przeprowadzana jest w sposób przejrzysty, rzetelny i bezstronny. Zapewniamy Przedsiębiorstwom równy dostęp do informacji o warunkach i sposobie rekrutacji oraz równe traktowanie. Pełna informacja o procesie rekrutacji znajduje się w „Regulaminie rekrutacji i udziału w projekcie”
Nabór do projektu odbywa się wyłącznie przez System Operatora: www.centrum.darr.pl
Rekrutacja do Projektu jest prowadzona równomiernie przez cały okres realizacji projektu w rundach naboru organizowanych przez Operatora do wyczerpania środków przeznaczonych na dofinansowanie usług rozwojowych.
Planujemy organizację minimum jednej rundy naboru co trzy miesiące. Szczegóły dotyczące każdej z rund naboru będą zamieszczane w ogłoszeniu o naborze na stronie internetowej Projektu w zakładce Aktualności. Ogłoszenia o naborze, publikowane będą na stronie internetowej Projektu na co najmniej 14 dni kalendarzowych przed otwarciem każdej rundy.
Zastrzega się możliwość zmiany ogłoszenia o naborze lub odwołania naboru bez podania przyczyny.
Informacja o zamknięciu rundy naboru wraz z datą i godziną będzie niezwłocznie publikowana na stronie internetowej Projektu.
W trakcie trwającej rundy naboru przedsiębiorstwo zainteresowane udziałem w Projekcie przez System Operatora składa komplet dokumentów zgłoszeniowych:
1. Formularz Zgłoszeniowy Przedsiębiorstwa.
2. Oświadczenie o wielkości Przedsiębiorstwa.
3. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
4. Formularze z danymi Pracowników.
5. Karty wybranych usług rozwojowych z BUR.
6. Aktualne Zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu w podatkach dochodowych, VAT lub akcyzie (zaświadczenie jest uznawane za ważne przez okres 3 miesięcy od daty wystawienia i należy je złożyć najpóźniej w dniu podpisania umowy o przydzieleniu wsparcia).
7. Aktualne Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS (zaświadczenie jest uznawane za ważne przez okres 3 miesięcy od daty wystawienia i należy je złożyć najpóźniej w dniu podpisania umowy o przydzieleniu wsparcia).
8. Dokumenty finansowe Przedsiębiorstwa do potwierdzania jego wielkości (statut MMŚP lub dużego przedsiębiorstwa):
-
w przypadku pełnej księgowości kopie sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości sprawozdań finansowych z 3 ostatnich zamkniętych lat (a w przypadku firm działających krócej, za okres ostatnich zamkniętych lat obrotowych), jeśli sprawozdania te nie są dostępne w Przeglądarce Dokumentów Finansowych KRS (https://ekrs.ms.gov.pl/rdf/pd/search_df),
-
w przypadku Uproszczonej księgowość pełny wydruk z Księgi Przychodów i Rozchodów lub PIT 36, PIT 36 L, PIT B, PIT 28, PIT 28 S, PIT 16A za 3 ostatnie zamknięte lata (a w przypadku firm działających krócej, za okres ostatnich zamkniętych lat obrotowych),
-
w przypadku ryczałtu ewidencjonowanego pełny wydruk z ewidencji przychodów za 3 ostatnie zamknięte lata obrotowe (a w przypadku firm działających krócej, za okres ostatnich zamkniętych lat obrotowych).
9. Dokumenty potwierdzające wielkość zatrudnienia np. Formularze Z06 za okres 3 ostatnich zamkniętych lat obrotowych (a w przypadku firm działających krócej, za okres ostatnich zamkniętych lat obrotowych) – jeśli przedsiębiorstwo ma obowiązek składania formularzy do GUS
10. Kserokopia umowy spółki wraz z aneksami (jeśli dotyczy).
11. Orzeczenie o niepełnosprawności lub inny dokument poświadczający posiadana niepełnosprawność pracownika (jeśli dotyczy).
12. Pełnomocnictwo, jeżeli upoważnienie do podpisania dokumentów lub oświadczeń w imieniu danego Przedsiębiorstwa wynika z udzielonego określonej osobie pełnomocnictwa szczególnego (jeśli dotyczy).
Dokumenty zgłoszeniowe przyjęte po terminie zamknięcia rundy naboru zostaną odrzucone, a Przedsiębiorstwo zostanie o tym fakcie poinformowane drogą elektroniczną na adres e-mail podany w Formularzu Zgłoszeniowym Przedsiębiorstwa.
W trakcie oceny dokumentów rekrutacyjnych Operator przyznaje punkty premiujące dla firmy, która:
-
jest mikroprzedsiębiorstwem – dodatkowe 20 punktów,
-
skierowała do projektu minimum jednego pracownika z niepełnosprawnością – dodatkowe 5 punktów,
-
skierowała do projektu kobiety tzn. minimum 50% kandydatów do projektu to kobiety – dodatkowe 5 punktów.
Informacje o etapach realizacji Projektu oraz listy rankingowe i rezerwowe będą sukcesywnie umieszczane na stronie internetowej Projektu w zakładce Aktualności.
Proces składania dokumentów zgłoszeniowych:
Pełna informacja o procesie składania dokumentów zgłoszeniowych znajduje się w Regulaminie rekrutacji i udziału w projekcie.
W trakcie trwania rundy naboru Przedsiębiorstwo przesyła dokumenty rekrutacyjne wyłącznie przez System Operatora. Dokumenty złożone w inny sposób nie będą podlegać ocenie i zostaną odrzucone.
W przypadku awarii systemu Operatora, przyjmowanie Formularzy zgłoszeniowych (skanów bądź elektronicznych dokumentów podpisanych podpisem kwalifikowanym) będzie możliwe drogą mailową na adres mailowy Operatora.
Jeden Przedsiębiorca (identyfikacja na podstawie NIP) może złożyć tylko jeden Formularz Zgłoszeniowy do Projektu przez cały okres trwania Projektu.
Formularz Zgłoszeniowy Przedsiębiorstwa wraz z dokumentami obligatoryjnymi, należy wypełnić, a następnie wygenerować PDF i kolejno w zależności od formy składania, każdy plik PDF należy:
-
wydrukować, podpisać, dołączyć skan w Systemie Operatora i następnie wysłać elektronicznie przez System Operatora,
-
podpisać podpisem kwalifikowalnym oraz dołączyć podpisany dokument w Systemie Operatora i następnie wysłać elektronicznie przez System Operatora.
Dokumenty lub oświadczenia składane przez Przedsiębiorstwo w procesie rekrutacji powinny być podpisane i ostemplowane w miejscach do tego przewidzianych przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji danego Przedsiębiorstwa (zgodnie z CEiDG lub KRS).
W przypadku podpisu elektronicznego, aby uniknąć wątpliwości do kogo on należy, dobrą praktyką jest wpisanie w miejscu podpisu imion i nazwisk osób podpisujących dokumentację oraz oznaczenie ich funkcji (pełnomocnik, prokurent, członek zarządu).
Dokumenty możliwe do uzupełnienia po wysłaniu kompletu dokumentów zgłoszeniowych przez System Operatora – niezbędne do podpisania umowy o przyznaniu wsparcia:
-
zaświadczenia o niezaleganiu z uiszczaniem podatków,
-
zaświadczenia o niezaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.
Ocena dokumentów rekrutacyjnych i decyzja o przyznaniu wsparcia:
Wypełnienie i złożenie dokumentów zgłoszeniowych nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do objęcia wsparciem w ramach projektu.
Operator po otrzymaniu dokumentów sprawdza ich poprawność pod względem formalnym oraz dokonuje weryfikacji spełnienia warunków kwalifikowalności do Projektu.
Operator ma prawo wezwania Przedsiębiorcy do złożenia stosownych dokumentów, potwierdzających prawdziwość danych zawartych w dokumentach zgłoszeniowych.
Weryfikacja i zatwierdzenie dokumentów zgłoszeniowych odbywa się po zamknięciu rundy naboru. W przypadku niekompletnych, błędnie wypełnionych dokumentów zgłoszeniowych, Operator wzywa Przedsiębiorstwo do uzupełnienia braków lub odrzuca dokumenty zgłoszeniowe.
Możliwa jest dwukrotna poprawa lub uzupełnienie dokumentów zgłoszeniowych z zastrzeżeniem, iż nie może ona prowadzić do istotnej modyfikacji zakresu udziału Przedsiębiorstwa w Projekcie, a w szczególności nie może ulec zwiększeniu wnioskowana kwota wsparcia. Wezwanie do uzupełnienia jest przekazywane Przedsiębiorcy za pośrednictwem Systemu Operatora (powiadomienie) oraz kolejno poczty elektronicznej na adres wskazany w Formularzu zgłoszeniowym. Przedsiębiorca składa uzupełnienia do dokumentów zgłoszeniowych w terminie 5 dni roboczych od otrzymania od Operatora wezwania do uzupełniania.
Po zakończeniu weryfikacji dokumentów zgłoszeniowych przygotowana zostaje lista rankingowa firm zakwalifikowanych do udziału w projekcie, a Przedsiębiorstwo zostają poinformowane o tym fakcie.
Przedsiębiorstwa, które w systemie załączyły jedynie skany dokumentów (nie opatrzyły ich elektronicznym podpisem kwalifikowanym) zobowiązane są do dostarczenia kompletu podpisanych dokumentów na adres Biura Operatora: ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno- Zdrój (osobiście/kurierem/pocztą) w ciągu 7 dni od daty poinformowania o zakwalifikowaniu do projektu pod rygorem nierozpatrzenia zgłoszenia.
Dokumenty zgłoszeniowe złożone przez Przedsiębiorcę nie podlegają zwrotowi.
Podpisanie umowy wsparcia:
Podpisanie umowy wsparcia z Przedsiębiorcą następuje w terminie do 14 dni roboczych:
-
od dnia zatwierdzenia listy rankingowej firm zakwalifikowanych do projektu w przypadku Przedsiębiorstw, którzy złożyli w Systemie Operatora komplet dokumentów podpisany podpisem kwalifikowanym,
-
od dnia złożenia przez Przedsiębiorstwa w siedzibie Operatora kompletnych dokumentów zgłoszeniowych w przypadku Przedsiębiorstw, które załączyły w Systemie Operatora skany dokumentów i były zobowiązane dostarczyć komplet oryginałów dokumentów zgłoszeniowych do Biura Operatora.
Informacja o zakwalifikowaniu się lub braku możliwości objęcia wsparciem w ramach Projektu przesyłana jest do Przedsiębiorstwa elektronicznie na adres mailowy wskazany w dokumentacji zgłoszeniowej.